Protože nějsilnějším argumentem bývají finance a hledání cesty, jak ušetřit, porovnejte si náklady na provoz aut na zemní plyn a na benzín:
Typ automobilu | Spotřeba | Náklady na 1 km | ||
Benzín (l/100km) |
CNG (m3/100km) |
Benzín (Kč/km) |
CNG (Kč/km) |
|
Fiat Multipla | 9,0 | 8,7 | 2,72 | 1,39 |
Fiat Punto | 6,3 | 6,6 | 1,90 | 1,06 |
Fiat Doblo | 9,2 | 9,0 | 2,78 | 1,44 |
Citroën C3 | 6,5 | 6,6 | 1,96 | 1,06 |
Citroën Berlingo | 6,6 | 6,7 | 1,99 | 1,07 |
Opel Zafira | 7,8 | 7,5 | 2,36 | 1,20 |
Renault Kangoo | 7,8 | 8,4 | 2,36 | 1,34 |
Volkswagen Caddy | 8,7 | 8,4 | 2,62 | 1,34 |
Uvedené spotřeby jsou platné pro továrně vyrobené automobily s pohonem na CNG. Vypočtené náklady na 1 km vycházejí z průměrných cen platných ke dni 14.10.2008 a jsou následující: Cena benzínu: 30,20 Kč/litr, cena CNG: cca 16 Kč/m3.
Kde jsou provozovny , které přestavují osobní auta na CNG a jaká je cena přestavby?
Pro L. Kahanec: zkuste Ing. Miloš Otrubčiák, 737 838 094 (Karlovy Vary)
Prosím kde je možná montáž CNG a kolik stojí. Karlovy Vary
Dobrý den,
je pravdou, že po nějaké době musím tlakové láhve na CNG nechat vyměnit, nebo je to fáma a nádoby jsou „napořád“, jen je třeba revizí? Jakých revizí, jak často, u koho(plynaři nebo autaři), jaká je náročnost revizí a hlavně kolik mě budou revize stát?
Pokud se nádoby musí měnit (a za kolik km nebo času), tak v takovém případě se ekonomická výhoda ztrácí (samozřejmě dle nájezdu km).
Děkuji za odpověď
Dobry den
rad bych se zeptal jak je to s revizema aut na CNG, je to plynovy spotrebic s vykonem nad 50kw, tak jak se to spravne ma resit?
vim ze stk pri dovozu auta na cng nejakou revizi chteji ale dle MD ji vyzaduji neopravnene – maji si to udelat primo na stk, ale jak je to s pravidelnyma periodickyma revizema, to netusim kde najit
Dekuji za odpoved
Dobrý den. Chci si pořídit auto na plyn ( Citroen c 4 1.6 16v )
Máte s ním někdo nějaké zkušenosti ? Díky za radu .
Alena: Bohužel, ano, někde je to ještě pravda. V některých se již parkovat dá, někde stále ještě ne. Před vjezdem je značka zákaz vjezdu vozidel s CNG. Záleží na provozovateli.
mam dotaz jezdim na cng nekdo ne rikal ze nemuzu parkovat v podzemnich garažich, je to pravda?diky
S CNG nemám žádné zkušenosti, ale s LPG poměrně dost. Máme již několikétá auto v řadě na LPG
„4) náklady na 1 km s LPG jsou, pokud vím, 1,80 až 2,- Kč, což je cca o 30% více“
tohle je zcela nesmyslná odpověď, záleží na spotřebě auta. S mojí corollou 1.4 jezdím kombinovanou za 8litrů LPG (v 90% případů jezdím s plným autem nebo s vozíkem), při aktuální ceně 14.70kč/l mě kilometr vyjde na 1,17kč, což má do 1.8kč poměrně daleko.
Druhé auto máme Sonatu V6 2.5, taky na LPG. S plně naloženým autem jezdím kombinovanou cca 11litrů (což si myslím že je vysoký nadprůměr) a kilometr mě tudíž vyjde na 1,6kč – a to stále nejsem u Vámi udávaného čísla.
Je mi jasný, že jako admin tohoto webu budete CNG obhajovat – vůbec nic proti němu nemám, pouze hledám informace, ale bezdůvodně shazovat ostatní technologie abych jinou ukázal v lepším světle mi přijde trochu ujetý…
Narozdíl od CNG ujedu na nádrž mnohem více, mám na 37 litrů (tankování nikdy netrvá déle než 1:30 – mám holandský systém prins, né starý italský a na nádrž tím pádem ujedu přes 400km)
CNG bude pro mnoho lidí dlouho nedostupné, kdo by si z obyčejných lidí koupil auto za 350-500 tis. Kč.
Známý měl auto za 100tis. v bazaru a za 2 měs. jej nikdo nechtěl (šel výrazn pod cenu), zaměstnanec bazaru mu řekl, že letí levnější auta kort v době krize…
Osvětluji:
1) domácí plničku si kupovat nemusíte
2) u veřejné plničky máte auto s CNG natankované také za 5 minut
3) auto na CNG z výroby nemá lahve v kufru, takže nezmenšují zavazadlový prostor
4) náklady na 1 km s LPG jsou, pokud vím, 1,80 až 2,- Kč, což je cca o 30% více
5) máte pravdu, že LPG vítězí lepší dostupností čerpacích stanic
Dobrý den, asi budu za trubku, ale nemám s touto problematikou mnoho zkušeností takže mi to prosím osvětlete.
Domácí plnička přijde na 100tis a má plnící vykon 4,5m3/h, podle předchozí tabulky bych usuzoval,že pro větší auto by to bylo zhruba 50km, takže budu 2 hodiny čekat než mi kompresor natlačí 100km, plynu který vychází na nějakých 16kč/m3?
Já mám v autě LPG, pořizovací náklady na celé zařízení byly všehovšudy okolo 20tis, natankováno nám zhruba za 5min. (nádrž na 400km) a stanice jsou. Provozní náklady mi vychází zhruba obdobné.
Když si to takto srovnám Vychází mi LPG jako jednoznačně výhodnější svojí dostupností, pořizovacími náklady i komfortem použití, nebo mi něco uniká?
Můj dotaz by směřoval k domácím plničkám. Objednali jsme domácí plničku z USA. Její cena se pohybuje kolem sta tisíc. V Praze dle dostupných informací existuje taky výrobce domácích plniček. Měl bych zájem o informace k domácím plničkám nebo alespoň ke kompresorům a výrobcům kompresorů do domácích plniček. Myslím si a zastávám názor, že cena za domácí plničku je neadekvátní nákladům na její výrobu a zprovoznění. Dokud se nepodaří vyřešit tento problém, nebude lehké oslovit veřejnost a běžné spotřebitele k předělání nebo zakoupení vozidla na CNG. Projekt, na kterém v současné době pracuji má podstatu ve výstavbě 40 čerpacích stanic na CNG. Nově založená společnost, kterou zastupuji se jmenuje CNG Moravia. Během krátké doby by měli být k dispozici i webové stránky. Proto budu rád za jakékoliv informace k technice kolem CNG. Děkuji Miroslav Plášek CNG Moravia
Cena domácí plničky je mj. závislá na plnicím výkonu. V ČR by (snad) mělo být na jaře roku 2009 vyrobeno několik prvních prototypů domácích plniček. Orientační cena bude také cca 100 000,- Kč. Plnicí výkon 4,5m3/hod.